فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

نویسندگان

بخشنامه شماره 9/1301 مورخ 6/6/64 سازمان امور اداری استخدامی کشور موضوع : مشاغل کارگری

  همانطور که اطلاع دارند تعدادی از مشاغل دستگاه‌های دولتی که دارای شرایط ویژه‌ای از نظر نوع کار و حرفه و دارای‌خصوصیات مشاغل کارگری می‌باشند تاکنون به علت عدم تشخیص و اعلام این مشاغل به عنوان مشاغل کارگری در شمول ‌قانون استخدام کشوری قرار گرفته‌اند که این امر مشکلات زیادی را از نظر بکارگیری و استفاده از خدمات افراد در پستهای ‌مربوطه برای دستگاههای دولتی به وجود آورده است‌. برای رفع مشکلات در این زمینه در اجرای تبصره ماده 4 قانون‌استخدام کشوری بررسیهائی در این سازمان به عمل آمده است تا مشاغل کارگری دستگاه‌های دولتی به تدریج احصاء و به‌وزارتخانه‌ها و مؤسسات ذیربط اعلام گردد. پیرو این امر تعدادی از مشاغل رسته‌های خدمات فنی حرفه‌ای و خدمات اداری‌که با توجه به ماهیت وظایف پستهای مربوطه و کاربینی‌های انجام شده دارای شرایط مشاغل کارگری می‌باشند به شرح‌پیوست از تاریخ ابلاغ این بخشنامه به عنوان مشاغل کارگری تشخیص و اعلام می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایند به‌منظور احرای صحیح این امر و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده اقدامات زیر را معمول دارند. ـ کلیه پستهای سازمانی که در رشته‌های شغلی پیوست تخصیص یافته‌اند در مجموعه تشکیلات مصوب با علامت ستاره و به‌عنوان مشاغل کارگری مشخص گردد.

ـ از تاریخ ابلاغ این بخشنامه استخدام براساس قانون استخدام کشوری برای پست‌های تخصیص یافته در مشاغل پیوست‌ممنوع بوده و استفاده از خدمات افراد برای انجام این وظایف باید براساس قانون کار صورت پذیرد.
ـ پستهای سازمانی که درمجموعه تشکیلات دستگاه‌های دولتی به عنوان مشاغل کارگری مشخص می‌گردد در صورت‌ بلامتصدی بودن از مجموعه مذکور حذف گردد.
ـ شاغلین فعلی پستهای مذکور که در شمول قانون استخدام کشوری می‌باشند کماکان براساس قانون مذکور و مقررات ‌مربوطه به خدمت ادامه خواهند داد. سایر مشاغل کارگری پس از انجام بررسیهای نهائی و استفاده از نظرات مسؤولین به ‌تدریج اعلام خواهد گردید.
ضمناً در صورتیکه مشاغلی در رشته‌های شغلی خاص آن دستگاه وجود دارد که می‌تواند به عنوان مشاغل کارگری تشخیص‌ واعلام گردد موارد را همراه با دلائل توجیهی پیشنهاد فرمائید تا پس از انجام بررسیهای لازم اقدام گردد. معاون نخست وزیر و دبیر کل سازمان رشته شغلی
1 ـ دوزنده
2 ـ آرایشگر
3 ـ رختشوی و اطوکش‌
4 ـ نانوا
5 ـ رنگ کارساختمان
6 ـ شیشه بر
7 ـ حفار
8 ـ تراشکار
9 ـ آبکار
10 ـ درودگر
11 ـ صافکار
12 ـ عایق بند
13 ـ حلبی ساز
14 ـ لاستیک کار
15 ـ سراج‌
16 ـ فرم بند
17 ـ سرویس کار و کمک راننده 
18 ـ رنگ کار ماشین آلات 
19 ـ تعمیر کار ساعت 
20 ـ ماشین چی 
21 ـ اشتروتیپ کار و حکاک 
22 ـ کلیشه سازو کپیست 
23 ـ حروفچین 
24 ـ آشپز
«مشاغل نظافتچی ـ بسته بندو پلمپ کوب ـ مکانیسین ـ الکتریسین ـ مکانیسین وسایل الکترونیکی ـ مأمور راه و ساختمان ـ تعمیرکار صنایع فلزی‌، متصدی جرثقیل سقفی و دروازه‌ای به استناد بند 4 ضوابط اجرائی مجموعه شرح رشته‌های شغلی ‌طرح طبقه‌بندی مشاغل رسته خدمات که براساس قانون نظام هماهنگ پرداخت تهیه و تدوین گردیده است به فهرست‌مشاغل مذکور اضافه شده است‌.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی