فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

نویسندگان
۱۳ خرداد ۰۳ ، ۱۰:۲۷

قرارداد BOT

قرارداد سرمایه گذاری ، ساخت ، بهره برداری و انتقال (B.O.T )

قرارداد حاضر در تاریخ...................... و در راستای ماده 10 قانون مدنی و مجوز شماره ............................ مورخ .......................... فی ما بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان با نمایندگی ....................با سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به شناسه ملی 14002603818 به نشانی : استان همدان شهرستان همدان بلوار شهید فهمیده- ساختمان ستاد دانشگاه - تلفن تماس:................................که در این قرارداد به اختصار (سرمایه پذیر / دانشگاه ) نامیده می شود از یک طرف و شرکت ........................ به شماره ثبت ....................... با نمایندگی ............................... و .................................. (صاحبان امضاء مجاز شرکت برابر آگهی آخرین تغییرات مورخ ........................... ) با سمت..............................و .......................... به شناسه ملی ............................... و کد اقتصادی ...................................................... با اقامتگاه: ................................... ، تلفن تماس : ...................................... که در این قرارداد به اختصار (سرمایه گذار / شرکت) نامیده می شود ، از طرف دیگر با رعایت شرایط ذیل و بنابر تفاهم و توافق کامل طرفین منعقد گردید.

تبصره : سرمایه پذیر تمام اختیارات و موافقت نامه های لازم به موجب بند 10 ماده 55 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه مبنی بر اختیارات حاصل از بند ط و ک ماده 7 قانون تشکیل هیأت های امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و با عنایت به ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور مصوب 1395 و به استناد صورتجلسه کمیسیون مناقصه محدود مورخ ........................... نسبت به عقد قرارداد اقدام نمود.

ماده یک ) موضوع قرارداد :

موضوع قرارداد عبارت است از احداث و تجهیز پروژه .................................................... توسط سرمایه گذار که به تصویب رسیده ، به روش ساخت ، بهره برداری و انتقال که به اصطلاح(Build-operate-Transfer ) B.O.T  نامیده می شود بر روی ملک متعلق به دانشگاه پلاک ثبتی .......................... بخش ................... واقع در ............................... به مساحت ........................ متر مربع ، که در این قرارداد به اختصار (پروژه / مرکز) نامیده می شود.

تبصره 1 : سرمایه پذیر عرصه لازم جهت اجرای پروژه را در اختیار دارد و به منظور پیشبرد قرارداد حق استفاده از منافع عرصه ملک مزبور را به صورت موقت و تا پایان مدت بهره برداری به سرمایه گذار برابر مفاد این قرارداد واگذار می نماید.

تبصره 2 : اعیان احداثی در ملک موضوع قرارداد توسط سرمایه گذار پس از پایان مدت بهره برداری به صورت تمام و کامل متعلق به دانشگاه خواهد بود و سرمایه گذار هیچ حقی نسبت به عرصه و اعیان نخواهد داشت.

تبصره 3 : اخذ مجوزات لازم از مراجع ذی صلاح جهت اجرای موضوع قرارداد در مدت ............. ماه  بر عهده ی سرمایه گذار می باشد .

ماده دو : مدارک و اسناد ناظر به قرارداد و ضمائم آن :

1-2-مدارک و اسناد شناسایی سرمایه گذار شامل : اساسنامه آگهی آخرین تغییرات ثبتی و ..........................

2-2- آگهی فراخوان جذب و سرمایه گذار مندرج در روزنامه کثیرالانتشار.....................................

3-2- نقشه ها و مشخصات فنی پروژه شامل سازه ، معماری ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و غیره برابر مقررات ملی ساختمان و مورد تایید شرکت فروشنده دستگاه شتاب دهنده و مورد تایید معاونت درمان دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ،ضمن رعایت کلیه ی ضوابط و مقررات موضوعه کشور.

4-2- برنامه زمانبندی شامل : تهیه نقشه های اجرائی ، اخذ پروانه ساختمانی احداث پروژه اخذ پایان کار بهره برداری و اخذ مجوز های لازم.

5-2- اسناد مناقصه شماره................................مورخ..........................

6-2-برنامه تامین منابع مالی

7-2-مدل مالی

8-2 ضمانت نامه ها

ماده سه ) آورده طرفین

1-3- آورده دانشگاه / سرمایه پذیر عبارت است از در اختیار قرار دادن محل اجرای پروژه ی موضوع قرارداد به مساحت...........................متر مربع و برابر کروکی و جانمائی پیوست .

2-3- آورده سرمایه گذار عبارت است از پرداخت کلیه هزینه های مربوط به طراحی و احداث بنا ، محوطه سازی ، حصار کشی ، اخذ و تامین انشعابات و اجراء به طور کامل به همراه مصالح مورد نیاز و کلیه هزینه های متعلقه اعم از پیگیری و اخذ پروانه ساختمانی و پایان کار پروژه عوارض دارایی بیمه و هرهزینه ائی که برای بهره برداری نیاز است و  غیره ، به عنوان آورده ی وی محسوب می گردد.

تبصره : تامین منابع مالی پروژه توسط سرمایه گذار بایستی بگونه ائی باشد که از ابتدا تا انتهای پروژه هیچگونه توقفی صورت نگیرد ،مضافا بر اینکه هیچگونه هزینه ایی از سوی سرمایه پذیر پرداخت نخواهد شد.

ماده چهار ) مدت قرارداد

1-4-دوره ی مجاز : مدت زمان کل دوران قرارداد شامل ساخت و اجراء و بهره برداری ...................... سال کامل شمسی می باشد که در این دوره از تاریخ ابلاغ قرارداد حاضر آغاز و پایان دوره بهره برداری پایان می یابد.

2-4- دوره احداث : مدت زمان کل دوره ی احداث پروژه به شرح موارد ذیل ............................ سال/ ماه کامل شمسی می باشد.

الف: تهیه و تأیید نقشه های ساختمان به مدت ....................ماه می باشد.

ب: اخذ پروانه ساختمانی به مدت........................ماه می باشد.

ج: از تاریخ اخذ پروانه ساختمانی تا اتمام کامل اجرای پروژه به مدت .................ماه تعیین گردید.

تبصره 1) سرمایه گذار می بایست حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ تأیید نقشه های ساختمانی نسبت به شروع عملیات اجرایی پروژه اقدام نماید.

تبصره 2 ) پیگیری و اخذ پروانه ساختمانی به عهده و با هزینه ی سرمایه گذار می باشد.

تبصره 3 ) سرمایه گذار مکلف است اجرای به موقع شقوق الف ، ب و ج بند 2-4 را کتباً به اطلاع سرمایه پذیر برساند و تاییدیه اخذ نماید.

تبصره 4 ) سرمایه گذار متعهد و ملزم به اجرای کامل پروژه تحت نظارت دفتر فنی دانشگاه می باشد.

3-4- دوره بهره برداری : حداکثر مدت بهره برداری سرمایه گذار از پروژه ..........ماه پس از انقضای مدت مندرج در بند 2-4 خواهد بود.

تبصره 5 ) انقضای زمان بهره برداری از پایان مدت فوق الذکر می باشد و عدم شروع به بهره برداری و یا تاخیر در آن تاثیری در زمان مدت بهره برداری  و تحویل آن به دانشگاه نخواهد داشت.

تبصره 6 ) در صورت اتمام عملیات اجرایی پروژه قبل از موعد ، مدت مذکور به مدت بهره برداری مندرج در بند 3-4 اضافه می گردد.

ماده پنج ) تعهدات سرمایه گذار

1-5- سرمایه گذار متعهد می گردد که موضوع قرارداد را بر پایه پیوست شماره یک مفاد قرارداد ، اجرا نموده و در تاریخ انتقال به سرمایه پذیر به گونه ای که قابل بهره برداری باشد تحویل نماید.

2-5- طراحی ، خدمات مهندسی ، بیمه تامین مالی و تهیه نقشه های مربوطه (معماری ، سازه ای ، تاسیساتی اعم از برق ، آب ، فاضلاب (مخصوص با نوع پروژه) و گاز ) و تاییدیه آن در مراجع ذی ربط و ذی صلاح ، پیگیری و اخذ پروانه ساختمانی و پایانکار پروژه ، ظرف مدت مقرر در این قرارداد.

3-5-پیگیری و اخذ مجوز های لازم به جهت تاسیس و بهره برداری موضوع قرارداد ظرف مدت......ماه از مراجع ذی ربط.

تبصره: پس از اتمام قرارداد حق بهره برداری از مجوز صادره متعلق به سرمایه پذیر خواهد بود.

4-5-پیگیری اخذ مجوز های لازم از سازمان ها و شرکت های خدمات شهری و اخذ انشعابات برق ، آب ، فاضلاب ، گاز و تلفن و پرداخت هزینه های مربوطه.

5-5- ارائه ضمانت نامه انجام تعهدات پیش از امضای قرارداد بر پایه پیوست 10 به سرمایه پذیر.

6-5- تسلیم تعهد نامه محضری مبنی بر تخلیه و واگذاری موضوع قرارداد به سرمایه پذیر به نحوی که قابل بهره برداری باشد بر پایه پیوست 10 قرارداد.

7-5-سرمایه گذار اعلام و اقرار می نماید مشمول هیچیک از ممنوعیت های مندرج در قوانین ، علی الخصوص قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی مصوب 1337 نمی باشد.

8-5- سرمایه گذار بدون موافقت کتبی سرمایه پذیر حق واگذاری موضوع قرارداد و بهره برداری از پروژه را جزئاً و کلاً تحت هیچ یک از عناوین  قانونی اعم از وکالت ، نمایندگی و غیره را نخواهد داشت.

تبصره 1 ) هر گونه انتقال منافع زمان بهره داری بدون رعایت موارد فوق الذکر و اخذ موافقت کتبی از سرمایه پذیر موجب فسخ قرارداد نسبت به ما بقی زمان بهره برداری و تخلیه ملک خواهد بود.

تبصره 2 ) انعقاد قرارداد پیمانکاران صرفاً جهت احداث پروژه با اخذ موافقت قبلی از دانشگاه بلامانع می باشد.

9-5- سرمایه گذار متعهد می گردد بر اساس تایید سازمان انرژی اتمی و آئین نامه های متداول سازمان نظام مهندسی و رعایت کلیه ی ضوابط و مقررات ملی ساختمان طی مدت مذکور اقدام به احداث پروژه نماید.

10-5- سرمایه گذار متعهد می گردد در ساخت پروژه از مصالح و تجهیزات استاندارد مورد تایید دفتر فنی دانشگاه که به طور متعارف مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به شرایط پروژه استفاده نماید.

11-5- سرمایه گذار ملزم است برابر برنامه زمانبندی مقرر در بند 2-4 نسبت به فعال نمودن کارگاه و شروع عملیات اجرایی احداث پروژه اقدام نماید و در غیر این صورت برابر ضوابط مندرج در قرارداد سرمایه پذیر حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

12-5-کلیه هزینه های پروژه اعم از تاسیسات برقی ، مکانیکی ، آب ، گاز ، تلفن و فاضلاب - احداث تجهیز بهره برداری نگهداری محوطه سازی اخذ انشعابات و هر موردی که بنا به تشخیص دفتر فنی دانشگاه نیاز باشد و همچنین تجهیزات لازمه بهره برداری پروژه می باشد اعم از اصلی و جانبی و غیره بر عهده ی سرمایه گذار می باشد.

تبصره : کلیه تجهیزات منصوبه جزء لاینکف پروژه بوده و سرمایه گذار پس از انقضای مدت بهره برداری و هنگام تخلیه و یا خلع ید از محل پروژه ، حق جداسازی یا برداشتن آن را نخواهد داشت.

13-5- رعایت کلیه قوانین کار و مقررات کارگاهی حفاظت و ایمنی کارکنان کارگران و رهگذران و مسئولیت حوادث ناشی از آن، پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و ناظرین تحت هر عنوان ، بیمه تامین اجتماعی و اشخاص و بیمه مسئولیت مدنی اعم از آتش سوزی ، زلزله و غیره ، مالیات بر ارزش افزوده بر عهده ی سرمایه گذار خواهد بود و در صورت عدم انجام تعهدات صرف نظر از تقصیر یا عدم تقصیر سرمایه گذار مسئولیت هر گونه خسارت ناشی از حوادث بر عهده ی وی می باشد و هیچگونه مسئولیتی متوجه سرمایه پذیر نخواهد بود.

14-5- سرمایه گذار موظف است بر اساس مدل مالی ارائه شده کل سرمایه مورد نیاز را به ترتیبی تدارک یا پیش بینی کند که به تناسب اجرای طرح ها و نقشه ها و برنامه زمانبندی ، مستمراً و کاملاً قادر به تأمین بودجه مورد نیاز بوده و هیچ گاه پروژه به دلیل کمبود سرمایه متوقف نگردد.

15-5- به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز ممنوع است و مسئولیت قانونی ناشی از عدم رعایت این مورد بر عهده ی سرمایه گذار می باشد.

16-5-مسئولیت حفظ و حراست از محل پروژه در زمان اجراء و بهره برداری به عهده سرمایه گذار خواهد بود.

17-5-بهره برداری ، نگهداری ، تعمیر و جایگزینی به موقع تجهیزات پروژه و ارائه خدمات پروژه  بر پایه قوانین و مقررات مربوط ، رویه های سنجیده و حرفه ای بر پایه مفاد این قرارداد.

18-5- کلیه اشخاصی که در اجرای موضوع قرارداد به کار گمارده می شوند در استخدام سرمایه گذار بوده و هیچگونه رابطه کاری و استخدامی با سرمایه پذیر ندارند و در حین و پایان مدت قرارداد نیز نیروهای سرمایه گذار در اختیار وی بوده و سرمایه پذیر مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت.

19-5- سرمایه گذار بدون هماهنگی با سرمایه پذیر مجاز به بکارگیری هیچ یک از کارکنان دانشگاه اعم از رسمی ، پیمانی و سایر عناوین استخدامی را ندارد و در صورت بکارگیری با هماهنگی و موافقت دانشگاه مکلف به پرداخت کلیه حقوق کارکنان مذکور می باشد.

20-5- سرمایه گذار مکلف است در تمامی مراحل کلیه ی قوانین و مقررات ، بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه را رعایت نماید.

ماده شش ) تعهدات سرمایه پذیر

تعهدات سرمایه پذیر شامل موارد ذیل می باشد :

1-6- واگذاری موقت بهره برداری از عرصه و اعیان احداثی بر مبنای مفاد قرارداد

2-6- سرمایه پذیر متعهد به تحویل عرصه پروژه ظرف مدت ......................  از تاریخ انعقاد قرارداد به سرمایه گذار می باشد.

ماده هفت : مجوز ها

سرمایه گذار می بایست ، اقدامات لازم برای اخذ مجوز های مربوطه از جمله ، درخواست برای صدور مجوز پرداخت هزینه پیگیری های اخذ مجوز و همچنین تمدید یا تجدید اعتبار آنها و دیگر کارهای لازم را به هزینه خود انجام دهد.

ماده هشت ) اسناد فنی

1-8- یک نسخه از  اسناد فنی پروژه باید در ساختگاه پروژه نگهداری شود و سرمایه پذیر می تواند در هر مورد به فاصله 2 روز پس از اعلام به سرمایه گذار ، به آنها دسترسی داشته باشد.

2-8- در صورت هر گونه تغییر در اسناد فنی اعم از ساختمانی تجهیزاتی و غیره سرمایه گذار مکلف است مراتب را به اطلاع و تایید سرمایه پذیر برساند.

ماده نه ) تجیزات و ملزومات

1-9- تامین کلیه تجهیزات-ملزومات-مصالح و غیره پروژه بر عهده سرمایه گذار است .

2-9- تامین کلیه تجهیزات-ملزومات-مصالح و غیره یک ماه پیش از  تاریخ بهره برداری تا پایان دوره مجاز ادامه دارد ، همچنین سرمایه گذار بایستی کلیه موارد مذکور مورد نیاز پروژه را که در تعهد وی است ، به هزینه خود و بر پایه مفاد قرارداد تدارک نماید ، کیفیت موارد مندرج در بند 1-9 که از سوی سرمایه گذار تهیه می شود ، قبل از بکارگیری الزاماً باید به تایید سرمایه پذیر برسد.

3-9- تامین منابع مالی برای هر گونه مواد مصالح -تجهیزات پروژه بهربرداری نگهداری- انشعابات محوطه سازی و غیره  ، توسط سرمایه گذار انجام می گردد و مسئولیت نگهداری ، تعمیر یا تعویض مواد و تجهیزات یاد شده در دوره ی مجاز نیز به عهده سرمایه گذار می باشد.

ماده ده ) آزمایش و راه اندازی

1-10-برنامه ، روش کار ، استاندارد ها و تنظیماتی که  سرمایه گذار باید برای آزمایش ها رعایت کند بر مبنای ضوابط و مقررات وازرت بهداشت ، درمان و کلیه ی مراجع و مقامات ذی صلاح و بر پایه تایید سرمایه پذیر می باشد.

ماده یازده ) بهره برداری و نگهداری

1-11- سرمایه گذار به هزینه خود مسئولیت راه اندازی ، مدیریت ، بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات پروژه را تا پایان دوره مجاز بر عهده دارد و به عنوان یک بهره بردار ورزیده طوری عمل می نماید که پروژه در وضعیت سالم و مناسب بهره برداری طبق مشخصات فنی و مفاد قرارداد باشد و بتواند خدمات پروژه را با روشی بی خطر ، متداول ، مطمئن و پایدار ارائه نماید و در پایان مدت بهره برداری تحویل سرمایه پذیر دهد.

تبصره : نحوه ی تعمیر نگهداری و بروز رسانی تجهیزات می بایست به کیفیتی صورت گیرد که بعد از اتمام قرارداد تمامی موارد مذکور به مدت حداقل یک سوم دوره بهربرداری قابلیت استفاده به نحو مطلوب را داشته باشد.

2-11- سرمایه گذار بایستی ترتیبی اتخاذ نماید که کارکنان به کار گرفته شده در پروژه از تخصص لازم برخوردار بوده و آموزش دیده و دارای تجربه لازم و مناسب برای بهره برداری ، نگهداری و نظارت بر کارها و هماهنگ سازی فعالیت های پروژه باشند.

ماده دوازده ) تضمینات

1-12- سرمایه گذار به منظور اطمینان بخشی به سرمایه پذیر از اینکه توانایی اجرای مفاد قرارداد را داردموظف است حداکثر ظرف 7 روز کاری برای تضمین انجام تعهدات خود ، ضمانت نامه انجام تعهدات را بر پایه کار برگ پیوست  قرارداد و بر اساس آئین نامه نحوه ی اخذ تضمینات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به سرمایه پذیر تسلیم می نماید.

تبصره 1 : سرمایه گذار موظف است ظرف مدت حداکثر 20 روز کاری از تاریخ اعلام برنده نسبت به انعقاد قرارداد با همراه داشتن کلیه مستندات لازم اقدام نماید.

تبصره 2:  ضمانت نامه انجام تعهدات از تاریخ قرارداد تا یک سال پس از پایان دوره ی مجاز اعتبار خواهد داشت و سرمایه گذار مکلف به تمدید ضمانت نامه در مقاطع سالانه می باشد.

2-12- سرمایه گذاربه منظور اطمینان بخشی  به سرمایه پذیراز اینکه پروژه را در تاریخ انتقال به وی تحویل می نماید و برای تضمین انجام تعهدات خود ، تعهد نامه محضری انتقال را به سرمایه پذیر تسلیم می کند.

3-12- در صورت عدم ایفای تعهدات توسط سرمایه گذار در هر مرحله از قرارداد بر پایه ماده حل اختلاف ضمانت نامه های مذکور توسط سرمایه پذیر ضبط خواهد شد.

ماده سیزده ) فسخ قرارداد

1-13- در صورت فسخ قرارداد به علت تخلف سرمایه گذار و یا به علت وقوع حادثه غیر قابل پیش بینی و همچنین قهریه ، تغییر قوانین و مقررات ، سرمایه پذیر ، پروژه را با تمامی توابع و لواحق و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضائی تصرف نموده و سرمایه گذار نیز موظف به تخلیه و تحویل پروژه به سرمایه پذیر می باشد و سپس بهای انتقال برابر نظر کارشناس رسمی دادگستری و با نظر کمیسیون حل اختلاف به سرمایه گذار تادیه می نماید .

تبصره 1 : هرگونه فسخ قرارداد بصورت مستقیم و بدون مراجعه به مرجع قضائی توسط دانشگاه بعمل خواهد آمد.

2-13- در صورتی که سرمایه گذار پس از 2 ماه از تاریخ اتمام عملیات اجرائی بدون دلیل موجه مورد تایید سرمایه پذیر ، نتواند بهره برداری پروژه را آغاز نماید ، سرمایه پذیر حق فسخ قرارداد را خواهد داشت و بر مبنای بند 1-13 اقدام خواهد شد.

تبصره 2 : حداکثر تاخیر موجه و مجاز برای یک دوره سه ماهه با تایید دفتر فنی دانشگاه می باشد.

3-13- در صورت توقف بهره برداری بیش از 3 روز متوالی یا 10 روز متناوب در سال ، از سوی سرمایه گذار بدون توافق کتبی با سرمایه پذیر ، موجب حق فسخ قرارداد برای سرمایه پذیر خواهد بود و بر مبنای بند 1-13 اقدام خواهد شد.

4-13- واگذاری یا انتقال تمام یا بخشی از موضوع قرارداد توسط سرمایه پذیر به غیر ، موجب حق فسخ قرارداد برای سرمایه گذار می گردد.

5-13- در صورت عدم اخذ مجوز های مندرج در ماده 2 قرارداد توسط سرمایه گذار ،سرمایه پذیر حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

6-13- در صورت استفاده سرمایه گذار از اتباع خارجی در پروژه بدون اخذ موافقت از دانشگاه ، سرمایه پذیر حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

 

ماده چهارده )انتقال پروژه پس از فسخ قرارداد

1-14- چنانچه قرارداد زودتر از تاریخ پیش بینی شده فسخ گردد ، سرمایه پذیر پروژه را بلافاصله تصرف و با پرداخت بهاء انتقال موضوع بند 1-13 ، همه حقوق سرمایه گذار در پروژه بدون محدودیت و مانع به سرمایه پذیر منتقل می شود.

2-14- چنانچه قرارداد در دوره احداث فسخ شود ، سرمایه گذار می بایست  پروژه را با شرایط حفظ ایمنی و محیط زیست ، آماده انتقال به سرمایه پذیر نماید و به وی تحویل دهد و هیچگونه پرداختی به وی صورت نخواهد گرفت.

3-14-اگر قرارداد در دوره بهره برداری فسخ شود ، سرمایه گذار می بایست کارکنان بهره برداری سرمایه پذیر را آموزش داده و پروژه را منتقل نماید.

4-14- اگر قرارداد به هرکیفیتی توسط سرمایه پذیر فسخ شود خلع ید پروژه با تنظیم صورتجلسه ایی که به امضاء واحدهای دانشگاه شامل: حراست پشتیبانی- مالی-توسعه- حقوقی و دفتر فنی خواهد رسید بدون مراجعه به مراجع قضائی توسط سرمایه پذیر صورت خواهد گرفت.

ماده پانزده ) انتقال پروژه

1-15- حقوق و مالکیت انحصاری و بدون محدودیت پروژه شامل عرصه و اعیانی ،تجهیزات و غیره به سرمایه پذیر تعلق خواهد داشت.

تبصره : سرمایه پذیر در تاریخ پایان دوره بهره برداری بدون هیچگونه پرداخت هزینه به سرمایه گذار ، پروژه را تحویل گرفته و تصرف می نماید.

2-15-  درصورت فسخ ، انتقال پروژه به سرمایه پذیر شامل امکان دسترسی انحصاری و نامحدود سرمایه پذیر به پروژه اسناد پروژه اسناد فنی مرکز اطلاعات پروژه لوازم یدکی و تجهیزات همه حقوق و مالکیت های مادی و معنوی بیمه نامه ها ضمانت نامه های باقیمانده از اشخاص تأمین کننده تجهیزات مصالح شیوه نامه های فنی بهره برداری و نگهداری شیوه نامه های لوازم یدکی و مواد مصرفی مطالعات طراحی برای طرح های توسعه پروژه و غیره می باشد.

ماده شانزده ) سایر شروط و تعهدات

1-16- دو طرف ، قرارداد را بر پایه اصول اخلاقی و با حسن نیت اجراء خواهند کرد و بدان پایبند خواهند بود.

2-16- هر یک از دو طرف موافقت می کند که در خصوص تبادل و انتشار اطلاعات ، مدارک ، آمار ، ارقام و یا دانش فنی ، راز داری نموده و رویه های سنجیده وحرفه ای حفظ اسرار و اطلاعات را رعایت نمایند.

3-16- سرمایه گذار هیچ گونه حق ، اختیار و یا اجازه ای ندارد که به عنوان کارگزار یا نماینده طرف دیگر اقدامی کند و یا توافق و قبول تعهد نماید که متعهد و ملزم کننده ی طرف دیگر باشد .

4-16- این قرارداد تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

5-16- سرمایه گذار می بایست کلیه اقدامات احتیاطی لازم را در راستای ضوابط و مقررات موضوعه را به کار ببندد تا از بروز هر گونه خسارت و صدمات جانی و مالی به عموم ، اشخاص حقیقی و حقوقی ، محیط زیست و غیره جلوگیری نماید و در صورت بروز خسارت مسئولیت پاسخگویی و جبران بر عهده ی سرمایه گذار می باشد و مکلف است مسئولیت خود را نزد یکی از شرکت های معتبر بیمه ، بیمه نماید.

6-16- سرمایه گذار موظف به تعمیر ، تعویض ، بازرسی و نگهداری از پروژه و تجهیزات مستقر در آن در برابر مشخصات فنی و استاندارد های تعیین شده می باشد.

7-16- سرمایه گذار بایستی به گونه ای از پروژه بهره برداری نماید که در انتهای دوره بهره برداری ، بتواند پروژه را مطالق مفاد قرارداد با دارا بودن شرایط پیش بینی شده ، به سرمایه پذیر تحویل دهد.

8-16- سرمایه گذار می بایست نسبت به ارائه گزارشات لازم در طول مدت بهره برداری به صورت هر 3 ماه یکبار به سرمایه پذیر اقدام نماید.

تبصره : به منظور آگاهی از انجام تعهدات سرمایه گذار در دوره مجاز و به ویژه برای انتقال ، سرمایه پذیر می تواند از پروژه بازرسی نماید.

9-16-سرمایه گذار موظف است به صورت مستقیم با سازمانهای بیمه گر در راستای موضوع ماده ........... ، قرارداد تنظیم نماید و هیچگونه مسئولیتی متوجه دانشگاه نیست.

10-16- سرمایه پذیر می تواند از محل مبلغ ضمانت نامه انجام تعهدات ، برای جبران خسارت ناشی از تخلف سرمایه گذار اعم از خسارت وارده به پروژه و تجهیزات ، نوسازی  و تعمیرات اساسی اساسی و صدمات وارده به اشخاص اعم از جانی و مالی و کارکنان دانشگاه و غیره برداشت نماید.

11-16-  سرمایه گذار می بایست با تمامی کارکنان در دوره بهره برداری تسویه حساب کامل نماید و مفاصاحاسب های بیمه دارائی- تامین اجتماعی شهرداری و غیره را به سرمایه پذیر ارائه نماید.

تبصره : آزاد سازی ضمانت نامه ها ی سرمایه گذار در پایان مدت قرارداد منوط به ارائه مفاصاحسابهای فوق می باشد.

12-16- سرمایه گذار باید بنا به درخواست سرمایه پذیر، بیمه نامه هایی را که برای بهره برداری و نگهداری پروژه مورد نیاز است فراهم نماید.

13-16- سرمایه گذار متعهد و ملزم می گردد که در تحویل و انجام به موقع پروژه طی مدت مرقوم در ماده 4 قرارداد اقدام نماید ودر صورت تأخیر در انجام پروژه و عدم تحویل به موقع متعهد است روزانه یک دهم درصد کل مبلغ پروژه را  به عنوان وجه التزام و جبران خسارت به سرمایه پذیر  بابت هر روز تأخیربپردازد.

14-16- سرمایه گذار مدعی توانمندی خویش در اجرای پروژه و بهره برداری از آن می باشد لذا ، در صورت ناتوانی از انجام تعهدات عدم تحویل به موقع ، نامطلوب بودن کیفیت اقدامات انجام شده واگذاری موضوع قرارداد به غیر و نقض مفاد قرارداد به هر علتی ، دانشگاه علاوه بر حق فسخ قرارداد ، حق دریافت خسارت بر مبنای بند13-16قرارداد را خواهد داشت.

15-16- سرمایه گذار باید پوشش بیمه ای ضروری برای حفظ پروژه از خطرات را تحصیل نماید و می بایست مدت اعتبار بیمه های معنونه تا پایان دوره مجاز باشد.

16-16- سرمایه گذار موظف به پرداخت کلیه هزینه های انرژی اعم از آب ، برق ، گاز و غیره پروژه در مدت دوره مجاز می باشند.

17-16- مسئولیت تخلیه پسماند ها  و غیره طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران و سایر موسسات ذی ربط بر عهده و با هزینه سرمایه گذار می باشد.

18-16- سرمایه گذار اعلام و اقرار می نماید که هیچ گونه دعوی یا اختلاف حقوقی و یا دادخواست در حال رسیدگی ؛ اقامه یا تسلیم شده  در هیچ دادگاه اعم از حقوقی و کیفری و دیوان عدالت اداری و داوری و غیره ندارد که بر مسئولیت وی در انجام این قرارداد تأثیر بگذارد.

19-16- سرمایه گذار بایست طراحی و احداث پروژه را برابر مشخصات فنی و ضوابط قوانین و مقررات  و استاندارد های مذکور در قرارداد انجام دهد ، در طراحی پروژه ، فرض بر این است که سرمایه گذار تمام اطلاعات زیست محیطی ، زمین شناسی ، ژئوفیزیک ، هواشناسی ، جغرافیایی ، هیدرولوژی ، توپوگرافی و غیره را بررسی نموده و نسبت به عقد قرارداد اقدام نموده است . لذا هر گونه ادعا و اعتراض بعدی در این خصوص از سرمایه گذارمسموع نخواهد بود.

20-16- سرمایه گذارمی بایست حتی المقدور از مصالح داخلی و دارای استاندارد که در حال حاضر در دنیا مورد استفاده می باشد با تایید دفتر فنی دانشگاه جهت اجرای پروژه استفاده نماید.

21-16- سرمایه گذاربایستی بگونه ایی  نسبت به طراحی ، احداث و بهره برداری پروژه اقدام نماید که حداقل عمر پروژه از تاریخ بهره برداری .... سال باشد.

22-16- دانشگاه هیچگونه مسئولیتی  در قبال افزایش هزینه های مصالح ، تجهیزات و غیره ندارد و کلیه پرداخت ها از بدو تا ختم می بایست توسط سرمایه گذار انجام گردد.

23-16- با عنایت به اینکه عرصه پروژه و اعیانی احداثی ،کلیه تجهیزات ، امکانات ،لواحق و توابع توسط سرمایه گذار در این قرارداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان می باشد و سرمایه گذار صرفا حق استفاده از منافع حاصله را در طول مدت بهره برداری خواهد داشت ، سرمایه گذار حق ترهین و توثیق عرصه و اعیانی و تجهیزات پروژه را نخواهد داشت.

24-16- سرمایه گذارمکلف است نسبت به ارائه خدمات به کلیه مراجعه کنندگان اقدام نموده و ضمناً معرفی شدگان از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان و بیمارستانهای تابعه نیز در اولویت می باشند.

25-16-  سرمایه گذار موظف به ارائه خدمات برابر نرخ دولتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد.

26-16- سرمایه گذار حق هر گونه ادعا و اعتراض بعدی ولو احتمالی در خصوص مالکیت  اعیانی و تجهیزات پروژه را از خود سلب و ساقط کرد.

27-16- در صورت تأخیر سرمایه گذار در اتمام کامل عملیات اجرائی و اخذ پایانکار و مجوز های لازم جهت بهره برداری در زمان مقرر در ماده 4 به ازاء هر ماه تأخیر علاوه بر محاسبه وجه التزام برابربند13-16به همان نسبت از زمان بهره برداری کاسته خواهد شد این شرایط مانع از حق فسخ دانشگاه نخواهد بود.

ماده هفده )مالیات و کسور قانونی

پرداخت کلیه ی کسورات قانونی اعم از دارائی ، شهرداری ، بیمه ، مالیات ، مالیات بر ارزش افزوده و یا هر گونه عوارض تکلیفی و الزامات بر عهده ی سرمایه گذار می باشد و باید به موقع پرداخت گردد و تمامی تبعات حقوقی و قانونی ناشی از عدم پرداخت آن بر عهده ی وی می باشد.

 

 

ماده هجده ) تعارض قرارداد با دیگر اسناد

با توجه به اینکه آخرین توافق و ابراز اراده طرفین ، مفاد این قرارداد می باشد در صورت تعارض بین قرارداد با دیگر اسناد و دلائل  اعم از تفاهم نامه کتبی ، مذاکرات شفاهی و مکاتبات به عمل آمده  طرفین، ملاک عمل و سند معتبر این قرارداد بوده و طرفین قرارداد بدون هیچگونه قید و شرطی مکلف به اجرای مفاد آن می باشند.

ماده نوزده ) کمیسیون حل اختلاف 

در صورت بروز هر گونه اختلاف در اجراء مفاد قرارداد موضوع به کمیسیون ماده 94 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ارجاع و کمسیسون مزبور می بایست طرف نه ماه نسبت به بررسی موضوع و صدور رأی اقدام می نماید و رأی صادره از کمیسیون حل اختلاف برای طرفین لازم الاجراء  و لازم الاتباع می باشد.

تبصره 1 : با عنایت به ماده 485 قانون آئین دادرسی مدنی طرفین توافق نمودند رأی صادره از کمیسیون ماده 94 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه  از طریق دفتر دادگاههای عمومی حقوقی ابلاغ و اجراء گردد.بدیهی است ابلاغ رای از هر طریق ممکن بلامانع است.

تبصره 2 : تعبیر و تفسیر مفاد قرارداد بر عهده دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان می باشد.

ماده بیست)اقامتگاه قانونی

اقامتگاه قانونی طرفین وفق ماده 1010 قانون مدنی به شرح صدر قرارداد می باشد و کلیه ابلاغ ها ، مکاتبات و غیره به نشانی مذکور ابلاغ قانونی تلقی می گردد و در صورت تغییر نشانی طرفین متعهد به اعلام اقامتگاه جدید به طرف دیگر خواهد بود ، در غیر اینصورت نشانی مندرج درقرارداد ملاک ابلاغ مکاتبات و اوراق قضائی خواهد بود.

ماده بیست و یک ) نسخ قرارداد

این قرارداد مشتمل بر 21 ماده..........بند  و ..............تبصره می باشد که در 4نسخه تنظیم و مفاد آن دارای اعتبار واحد می باشد و به امضای طرفین رسیده و ازتاریخ عقدقرارداد برای طرفین لازم الاجراست.

سرمایه پذیر/دانشگاه                                                                            سرمایه گذار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی