فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

نویسندگان

تفاهم نامه خدمات مشاوره و ارائه مراقبتهای پرستاری در منزل معرفی شده از مراکز درمانی دانشگاه

(HOME CARE UNIT)

این تفاهم نامه بر اساس مجوز صادره از سوی معاونت محترم توسعه دانشگاه به شماره ...................... مورخ ............. و نامه شماره ..................... مورخ ....................... معاونت پرستاری وزارت متبوع با موضوع دستور العمل مرتبط با مراکز مشاوره و ارائه مراقبتهای برستاری در منزل و ماده ۱۴ آئین نامه تاسیس مراکز مشاوره و ارائه مراقبتهای پرستاری در منزل مصوب ۹۵٫۰۴٫۱۵ به شماره ۱۰۵۱۳۹۱ ابلاغی از سوی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی فی مابین ...................................... با نمایندگی آقا/ خانم ................................... با سمت ........................................... به آدرس ............................................................... دارای شناسه ملی .................................................................. که از این پس به اختصار در این تفاهم نامه طرف اول نامیده می شود از یک طرف و از سوی دیگر ............................................................  با نمایندگی آقای/ خانم ............................ و .............................. صاحبان امضاء مجاز اسناد تعهدآور، دارای کدملی .................................... و .......................... با شناسه ملی ......................................................... با اقامتگاه : ....................................................................... تلفن ....................... همراه .................................... که در این تفاهم نامه به اختصار طرف دوم نامیده می شود با شرایط و مقررات ذیل منعقد و کلیه مفاد آن برای طرفین لازم الاجراء و لازم الاتباع  می باشد.

ماده یک : موضوع تفاهم نامه

ارائه خدمات مشاوره و مراقبتهای پرستاری در منزل - معرفی شده از مرکز آموزشی درمانی ........ (HOME CARE UNIT )

تبصره: همکاری در این ماده تا زمانی ادامه خواهد داشت که هیچگونه اختلال در امور درمانی، اداری و ... بیمارستان ایجاد نگردد.

ماده دو : مدت تفاهم نامه

این تفاهم نامه از تاریخ ............................... لغایت ................... به مدت یکسال شمسی می باشد.

ماده سه : تعرفه خدمات :

تعرفه های مورد توافق در این تفاهم نامه برای کلیه خدمات قابل ارائه به شرح مندرج در ماده یک برابر با تعرفه های بخش خصوصی سال ........... مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میباشد و در صورت تغییر تعرفه ها تعرفه های جدید لازم الاجراء می باشد.

ماده چهار: تعهدات طرفین

1- طرف دوم تفاهم نامه موظف به پذیرش و ارائه خدمات مشاوره و مراقبتهای پرستاری در منزل به معرفی شدگان از طرف سوپروایزر HOME CARE بیمارستان ......... می باشد.

2- طرف دوم تفاهم نامه موظف به پذیرش و همکاری با بازرسین اعزامی دارای معرفی نامه از سوی معاونت درمان دانشگاه در طول مدت تفاهم نامه می باشد.

3- طرف دوم تفاهم نامه موظف است پس از انجام پروسیجر مورد نظر و ارائه خدمات مشاوره و مراقبتهای پرستاری در منزل گزارش آن را حداکثر تا 48 ساعت بعد به مرکز درمانی مربوطه ارسال نماید.

4- طرف دوم تفاهم نامه مجاز به گرفتن هیچگونه وجه اضافی از بیماران بالاتر و بیشتر از نرخ مصوب در قبال ارائه خدمات موضوع تفاهم نامه نمی باشد و می بایست رسیدهای خدمات ارائه شده را بصورت مکتوب و ماهیانه به معاونت درمان دانشگاه و طرف اول ارائه نماید.

5- ساعت کار طرف دوم تفاهم نامه ، شبانه روزی بوده و ایام تعطیل نیز فعال می باشد.

6- در مورد خدماتی که دارای قید فوریت با اورژانس تخصصی هستند، طرف دوم تفاهم نامه موظف است پس از اطلاع ،هماهنگی لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب و ضروری را اجرا و در صورت لزوم نسبت به انتقال سریع بیمار اقدامات لازم را بعمل آورد.

7- اقامتگاه قانونی طرفین وفق ماده 1010 قانون مدنی به شرح صدر قرارداد می باشد و کلیه ابلاغ ها ، مکاتبات و غیره به نشانی مذکور ابلاغ قانونی تلقی می گردد و در صورت تغییر نشانی طرفین متعهد به اعلام اقامتگاه جدید به طرف دیگر خواهد بود ، در غیر اینصورت نشانی مندرج درقرارداد ملاک ابلاغ مکاتبات و اوراق قضائی خواهد بود.

8- کلیه کسورات قانونی این تفاهم نامه بر عهده طرف دوم خواهد بود.

9- رعایت تعرفه های مصوب در بخش دولتی و قوانین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای طرف دوم الزامی است بدیهی است دستورالعملهای مصوب بعدی وزارت متبوع توسط طرف اول به طرف دوم جهت انجام، ابلاغ خواهد گردید.

10- واگذاری موضوع قرارداد به غیر تحت هیچ عنوان اعم از وکالت،نمایندگی،مشارکت و...... مجاز نبوده و در صورت تخلف،طرف اول میتواند بصورت یک طرفه تفاهم نامه را فسخ و خسارات وارده را از طرف دوم مطالبه نماید.

11- طرف دوم متعهد می گردد نیروی انسانی واجد الشرایط و امکانات و تجهیزات را به میزان کافی جهت انجام خدمات موضوع تفاهم نامه را برابر نظرکارفرما به کار گیرد.

12- طرف دوم  اقرار می نماید که مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت و تبصره 3 آن نمی باشد.

13- طرف دوم متعهد می گردد نسبت به توجیه و آموزش پرسنل خود به نحو مطلوب اقدام نماید. بدیهی است درصورت وارد کردن هرگونه خسارت به صورت سهوا و یا عمدا به بیمار، طرف دوم متعهد به جبران خسارات بوده و هیچگونه مسئولیتی بر عهده دانشگاه نمی باشد.

14- طرف دوم تفاهم نامه متعهد می گردد نسبت به بیمه نمودن پرسنل خود ،بیمار و اشخاص ثالث در مقابل حوادث اقدام نماید.

15-طرف دوم قرارداد متعهد می گردد جهت کلیه پرسنل خود اتیکت با نام مرکز تهیه نماید.

16- ارائه تبلیغات به عهده طرف دوم قرارداد می باشد.طرف اول قرارداد در حدود ضوابط و مقررات در خصوص تبلیغات همکاری لازم را معمول خواهد نمود.

17- طرف اول قرارداد در حدود ضوابط،بیمارانی که نیازمند به دریافت خدمات پرستاری در منزل هستند را به این مراکز معرفی نماید.

ماده پنج : حل اختلاف :

در صورت بروز هر گونه اختلاف در اجراء مفاد تفاهم نامه موضوع به کمیسیون ماده 94 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ارجاع و کمسیسون مذبور می بایست ظرف نه ماه نسبت به بررسی موضوع و صدور رأی اقدام می نماید و رأی صادره از کمیسیون حل اختلاف برای طرفین لازم الاجراء  و لازم الاتباع می باشد.

تبصره 1 : با عنایت به ماده 485 قانون آئین دادرسی مدنی طرفین توافق نمودند رأی صادره از کمیسیون ماده 94 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه  از طریق دفتر دادگاههای عمومی حقوقی ابلاغ و اجراء گردد.بدیهی است ابلاغ رای از هر طریق مانند پست،مکاتبات اداری و ... امکانپذیر می باشد.

تبصره 2 : تعبیر و تفسیر مفاد تفاهم نامه بر عهده دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان می باشد.

ماده شش : فسخ تفاهم نامه :

  • در صورتی که طرف دوم تفاهم نامه به نحوی از انجام تعهدات بر اساس مفاد تفاهم و الحاقات آن برنباید یا بازدهی کمی و کیفی موارد مورد توافق در تفاهم نامه به نحوی مطلوب و مورد تایید بیمارستان نباشد طرف اول مجاز است پس از ابلاغ دو اخطار کتبی به فاصله ده روز در صورت عدم تغییر رویه از سوی طرف دوم بنا به تشخیص دانشگاه نسبت به فسخ تفاهم نامه به صورت یکجانبه اقدام نموده و طرف دوم حق هرگونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب و ساقط نمود.
  • بنا بر مقتضیات امور عمومی به تشخیص طرف اول،قراراداد بصورت یکجانبه و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضائی یا ابلاغ رسمی تا مدت یکماه قبل از زمان قرارداد قابل فسخ از طرف دانشگاه است و طرف دوم حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از خود سلب و ساقط نمود.
  • در صورتی که اقدامات طرف دوم موجب بروز اخلال در خدمت رسانی درمانی به بیماران گردد به تشخیص طرف اول،قراراداد بصورت یکجانبه و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضائی یا ابلاغ رسمی در هر زمان از قرارداد قابل فسخ از طرف دانشگاه است.
  • طرف دوم تفاهم نامه با اطلاع قبلی (یک ماه زودتر) به طرف اول و در صورت موافقت دانشگاه می تواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید.

ماده هفت : شرایط فورس ماژور (حوادث قهری) :

در صورت بروز هرگونه حادثه خارجی غیر منتظره ،غیر قابل پیش بینی ،خارج از اراده طرفین ،غیر قابل مقاومت،وفق مقررات و اصول کلی حقوقی،مسئولیتی در اجرای اصل تعهدات و خسارات ناشی از عدم ایفای تعهد متوجه طرفین نخواهد بود.چنانچه شرایط فورس ماژور حداکثر ظرف مدت یک ماه پایان پذیرد،پس از رفع حادثه خارجی اجرای تعهدات طرفین بر اساس شرایط قرارداد ادامه می یابد و در غیر اینصورت قرارداد منفسخ می شود،مگر اینکه طرفین به نحو دیگری توافق کنند.درصورت ادامه قرارداد مدت زمان فورس ماژور به زمان قرارداد اضافه خواهدشد.

ماده هشت : اقامتگاه قانونی :

1-16- نشانی طرف اول:  

نشانی:

 تلفن:

کد پستی:

2-16- نشانی شرکت طرف قرارداد :

نشانی:

تلفن:                                    

کدپستی:

وفق ماده 1010 قانون مدنی، نشانی های فوق به منزله اقامتگاه قانونی طرفین می باشد لذا مکاتبات رسمی و ارسال مراسلات از طریق نشانی های فوق الذکر  قانونی تلقی می شود  لذادر صورت تغییر نشانی طرفین ظرف مدت 48 ساعت یکدیگر را کتباً مطلع نمایند. در غیر این صورت کلیه نامه ها ابلاغ شده تلقی و عذر عدم ابلاغ پذیرفته نمی باشد.

ماده نه: نسخ تفاهم نامه :

این تفاهم نامه در .......... ماده و ............... بند و ................. تبصره در سه نسخه که هر کدام حکم واحد را دارند تنظیم و به امضاء طرفین رسید بدیهی است. هرگونه تغییر در موارد و بندهای این قرارداد که لزوماً مورد نیاز و مورد توافق طرفین قرار گیرد به طور جداگانه تنظیم و پس از امضاء طرفین به صورت الحاقیه و پیوست،جزء لاینفک تفاهم نامه محسوب خواهد شد.

 

 

طرف اول                                                                                     طرف دوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی