فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

نویسندگان

بسمه تعالی

قرارداد اجاره بخش تصویربرداری

این قرارداد باستناد مواد 10 و 190 قانون مدنی و نامه شماره ................ مورخ ................. معاونت محترم توسعه وزارت متبوع و در اجرای ماده 46 و بند یک تبصره ذیل ماده 55 آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه های علوم پزشکی فی مابین دانشگاه ................................به نمایندگی آقای/خانم دکتر ........................به نشانی:............................................کدپستی..........................تلفن.............................که در این قرارداد موجر/طرف اول نامیده می شود و شرکت ................به شماره ثبت ..........مورخ...........کداقتصادی..........................شناسه ملی..........به مدیریت آقای/خانم ............کد ملی.........................تاریخ تولد........................فرزند ..............................بشماره شناسنامه.....................دارنده امضای مجاز و تعهد آور و دارای مجوز شماره ......................مورخ.....................صادره از .............................به آدرس :..............................کدپستی:.........................تلفن:..................نمابر.........................که مستأجر / طرف دوم نامیده می شود بشرح و شرایط ذیل منعقد و برای طرفین لازم الاجراء و لازم الاتباع  می باشد.

ماده یک:موضوع قرارداد

عبارتست از واگذاری ارائه خدمات به مراجعین واحد تصویر برداری مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی ......... وسایر اقدامات تشخیصی درمانی به بیماران معرفی شده با رعایت کلیه آیین نامه ها و مقررات قانونی و دستورالعملهای صادره از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، به شرح مساحت، موقعیت، امکانات و اوصاف مندرج در پیوست شماره 1 و تجهیزات پزشکی و لوازم اداری موجود در آن به شرح پیوست شماره 2

 تبصره: انجام این خدمات برای بیماران بستری واورژانس مشمول این قرارداد می باشد.

ماده دو : مدت قرارداد

مدت قراداد یکسال تمام شمسی از تاریخ ----------- لغایت----------- می باشد .

1-2- قرارداد به محض انقضای مدت فوق الذکر خاتمه یافته محسوب می گردد.

2-2- در صورت صلاحدید موجر و رضایت از عملکرد مستاجر با رعایت مقررات مربوطه قرارداد اجاره قابل تمدید خواهد بود.

ماده سه : مبلغ قرارداد

 میزان اجاره بابت کل عین مستاجره در ماده 1 و پیوستهای ماده مذکور و هزینه های جاری مانند آب، برق، گاز بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری است که برای تمام یک سال مدت قرارداد تعیین گردیده و نظریه مذکور به امضای طرفین رسیده و جزئ لاینفک قرارداد می باشد(پیوست شماره3) که ماهیانه........................ریال(به حروف .........................ریال) و کل اجاره سالیانه به مبلغ .............................ریال (به حروف.........................ریال) تعیین و مورد قبول واقع گردید و مستاجر مکلف می گردد در پایان هر ماه مبالغ مورد نظر را به حساب جاری شماره .......................بانک.........................شعبه.....................واریز و فیش واریزی را به امور مالی موجر ارائه نماید اجاره بها با مطالبات مستاجر از دانشگاه قابل تهاتر میباشد.

ماده چهار: تعهدات مستاجر

1- کلیه اموال و تجهیزات تحویلی به مستأجر دارای وصف امانی بوده و مستأجر موظف است با رعایت مقررات و صرفه و صلاح موجر اموال مذکور را تماماً حفاظت و صیانت نموده و از هر گونه تعدی و تفریط در استفاده از اموال پرهیز نماید و در صورت تعدی یا تفریط ضامن تلف و یا نقص اموال موضوع قرارداد جزئاً یا کلاً می باشد. بدیهی است مستأجر متعهد است پس از خاتمه قرارداد و یا پس از اینکه قرارداد به هر دلیلی منقطع گردید کلیه اموال با رعایت استهلاک متعارف بصورت صحیح و سالم حسب نظر کارشناس خبره و متعهد و منتخب رئیس دانشگاه به موجر تحویل دهد.

2-مستأجر متعهد است به نحوی به انجام موضوع قرارداد بپردازد که مراجعین مربوطه بتوانند به نحو مطلوب از خدمات تصویربرداری بر اساس ضوابط مربوطه بهره مند گردند.

3- مستأجر خود را موظف می داند تا نسبت به رعایت تعرفه های دولتی اقدام نماید. درآمد نقدی و خدمات رأساً توسط مستأجر با نصب کارتخوان یا نقداً از مراجعین وصول و درآمدهای بیـمه ای توسط موجــر ظرف مدت یک ماه پس از دریافت از سازمانهای بیمه گر- به مستـأجر پرداخت می گردد.

تبصره :اجاره بهای پرداختی با درآمدهای بیمه ای قابل تهاتر می باشد.

4- تمامی اقداماتی که لازم است با سازمان های بیمه گر به عمل آید از قبیل عقد قرارداد، جمع بندی، دریافت مبلغ آن وغیر هم بر عهده ...... می باشد و ..... هیچگونه مسئولیتی در قبال امور فوق و نیز کسور اعلام شده از طرف سازمان های بیمه گر ندارد. موجر متعهد می باشد نسبت به معرفی مستأجر جهت عقد قرارداد با سازمانهای بیمه گر در اسرع وقت اقدام نماید.

5- مستأجر حق دریافت وجه اضافه از بیماران و مراجعین را ندارد.

6- مستأجر متعهد است ضمن برنامه ریزی مستمر و جامع برای بهبود اداره موضوع قرارداد نسبت به بکارگیری اشخاص واجد صلاحیت و متخصص در امور خدمات تصویربرداری اقدام نماید.بدیهی است کلیه مسئولیتهای ناشی از ارائه خدمات تصویربرداری و اداره واحد تصویربرداری تماماً به عهده مستأجر بوده و در صورت بروز هر گونه حادثه یا خسارتی که مستأجر مقصر آن باشد- مسئولیت جبران خسارات احتمالی و پاسخگوئی را به عهده دارد.

7- مستأجر موظف است با رعایت رازداری کلیه اطلاعات و مسائل درمانی را محرمانه تلقی و از افشای آن خودداری نماید.

8- موجر نسبت به تأمین و تهیه کلیه اقلام و لوازم مصرفی و بهداشتی مورد نیاز هیچگونه تعهدی نداشته و تأمین و تهیه آنها از مراکز رسمی و مجاز تولید و توزیع کلاً به عهده مستأجر می باشد. در صورت تأمین اقلام و لوازم مذکور توسط موجر، هزینه های مربوطه در محاسبات بخش بیمه ای لحاظ خواهد شد.

9- تأمین و پرداخت کلیه هزینه های مربوط به استفاده و اداره واحد تصویربرداری از قبیل حقوق و مزایای کارکنان از هر جهت، دستمزد کارگران و نیز هزینه های خدماتی، تعمیرات، نگهداری اموال و تجهیزات، بیمه اموال و کارکنان و عوارض قانونی و دریافت مفاصا حساب های مالی و بیمه عوارض و کسور (بیماران سرپایی) مربوطهه به عهده مستأجر می باشد.

حقوق و مزایای کارکنان و دستمزد کارگران طبق قانون کار و مقررات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

10- پرداخت هزینه های تعمیرات جزئی ساختمان بر عهده مستأجر و تعمیرات اساسی بر عهده موجر می باشد. تشخیص هزینه جزئی یا اساسی بر عهده موجر می باشد.

11- ارائه خدمات تصویربرداری توسط مستأجر به صورت شبانه روزی در طول سال بوده و تعطیل نمودن خدمات تصویربرداری به دلیل عدم وجود اقلام لازم یا به هر دلیل دیگری ممنوع بوده و به هیچ وجه مورد قبول نمی باشد.دوره خواب دستگاه ها برابر با استانداردهای اداره کل تجهیزات و دستورالعمل های وزارت بهداشت از این امر مستثنا خواهد بود.

12-حفظ و حراست از کلیه وسایل تحویلی و رعایت نکات ایمنی و حرفه ای در محل مورد اجاره بر عهده مستأجر بوده و چنانچه خسارتی به افراد و نیز وسائل و اموال موجر وارد گردد مسئولیت جبران خسارات وارده بر عهده مستاجر می باشد.

13- کلیه افرادی که توسط مستأجر بکارگیری می شوند تماماً پرسنل وی محسوب گردیده و موجر هیچگونه رابطه کاری اعم از استخدامی، کارگری یا غیر هم با پرسنل وی ندارد .

14- مستأجر تعهد می نماید که تمامی پرسنل وی شئونات و اخلاق و احکام شرع انور اسلام و نیز کلیه مقررات اداری در محل مورد قرارداد را رعایت نمایند. کلیه پرسـنل موظــف به پوشیدن لباس کـار مطابق دستـورالعمل مرکـز آموزشی در محل کار بوده و می بایست طبق بسته خدمتی مربوطه و چک لیست ارزشیابی (نظارتی) انجام وظیفه نماید.

15- مستأجر موظف است برای تمام پرسنل خود کارت شناسایی عکس دار تهیه نماید و کلیه افراد بکارگیری شده موظفند در ساعات کار ملبس به لباس کار بوده و کارت شناسایی را روی لباس کار الصاق نمایند.

16-تهیه و تأمین لباس، غذا، وسیله رفت و آمد کارکنان مستأجر، نظافت انبار و حمل زباله، نقل و انتقال و وسایل در واحد تصویربرداری به عهده مستأجر می باشد.

17- هرگونه پاسخگویی به ادارات و سازمان های ذیربط از قبیل سازمان نظام پزشکی و ادارات کار و تعزیرات حکومتی و مراجع قضائی راجع به وظایف و مسئولیتهای مستأجر بر عهده وی می باشد.

18- چنانچه حادثه ای به هر دلیل از عدم وجود وسایل ایمنی و یا عدم رعایت حفاظت های فردی برای هر یک از کارگران،کارکنان بوجود آید مسئولیت آن متوجه مستأجر بوده و موجر هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

19- هر گونه تغییر کاربری در محل موضوع قرارداد ممنوع می باشد.

20- موجر جهت اجاره موضوع قرارداد سرقفلی دریافت نکرده است ومستأجر نیز اقرار دارد که هیچگونه وجهی تحت عنوان حق کسب و پیشه و صنفی و سرقفلی و غیره به موجر پرداخت نکرده و حق هیچگونه ادعایی از این بابت ندارد.

21- مستأجر تأیید می نماید که از کمیت و کیفیت این قرارداد آگاهی کامل دارد و کلیه ضمائم پیوست و شرایط توافق شده جزء لاینفک قرارداد می باشد.

22- موجر می تواند با هماهنگی قبلی نسبت به معرفی دانشجویان جهت انجام دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی اقدام نماید و مستأجر موظف است همکاری لازم را جهت برنامه های آموزشی بیمارستان بعمل آورد.

23- کلیه اموال منقول و غیر منقول بر اساس صورتجلسه تنظیمی با مشخصات (ردیف-عنوان اموال- تعداد و...) تحویل مستأجر گردیده و مستأجر حق جابجایی و خارج کردن اموال از بیمارستان را ندارد.

24- مستأجر متعهد است در پایان مدت قرارداد یا فسخ به نسبت به تسویه حساب کامل اقدام و مورد اجاره را تخلیه و تحویل مؤجر نماید و در صورت تخلف، متعهد است تا روز تخلیه و تحویل مورد اجاره اجرت المثل پرداخت نماید.

25- چنانچه مستأجر در محل مورد اجاره تخلف از قوانین را مرتکب شود و تخلف وی موجب پلمپ شدن محل اجاره گردد مسئولیت تعطیلی بر عهده مستأجر خواهد شد و از این بابت هیچگونه تخفیفی در مبلغ اجاره انجام نخواهد گرفت.

26- مستاجر متعهد به پرداخت هزینه نگهداری سخت افزار و نرم افزار مربوطه ضمن هماهنگی با نرم افزار جامع بیمارستان است

27- کلیه کسورات اعمال شده از طرف سازمانهای بیمه گر به عهده مستاجر می باشد.

28- مستاجر متعهد بکارگیری مسئولین فنی واجد شرایط مطابق مقررات وزارت بهداشت درکلیه شیفت های فعال واحد به صورت مقیم ودر دسترس و پاسخگو نسبت به شکایات و مسائل پیش آمده می باشد.

29- مستاجر مکلف است مدارکی را که دانشگاه متبوع در راستای تکمیل نمودن اسناد مالی مطالبه می نماید ارایه نماید.

30- مستاجرمتعهد به پذیرش خسارت ناشی از عدم اجرای تعهدات به تشخیص دانشگاه به طرف اول قرارداد می باشد.

31- مستاجر به هیچ وجه مجاز به استفاده از اوراق آرم دار بیمارستان در مکاتبا ت ادرای مربوط به خود نمی باشد.

32- مستاجر به هیچ وجه حق تعطیل نمودن بخش را تحت هیچ شرایطی نخواهد داشت و در صورت خرابی دستگاهها می بایست در اسرع وقت نسبت به تعمیر و راه اندازی دستگاهها اقدام نماید به نحوی که خللی در ارائه خدمات ایجاد نگردد.

33- مستاجر کلاً یا جزاً حق واگذاری مورد قرارداد به غیر را ندارد.

34- ورود و خروج کلیه دستگاهها و لوازم می بایست طبق قوانین و مقررات مرکز صورت گیرد.

35- مستاجر متعهد است که کلیه مسئولیتهای مدنی و کیفری تمامی خسارات وارده و از این قسم که توسط وی و کارکنان مستقیم و غیر مستقیم وی به افراد و اشخاص ثالث حقیقی و حقوقی وارد شود را جوابگو باشد و طرف اول هیچگونه تعهدی بابت پرداخت را از این نوع ندارد و این موضوع نافی مسئولیت قانونی پیمانکار در پاسخگویی به مشکلات پیش آمده از بابت مسائل فوق الذکر به کلیه مراجع قضایی و انتظامی و نظام پزشکی و سایر ذیصلاح نمی باشد.

36- مستاجر متعهد می گردد در مراکز یا بخشهای آموزشی درمانی در خصوص ارائه خدمات آموزشی همکاری لازم را با مرکز و معاون آموزشی داشته باشد.

37- پرداخت نظام نوین پزشکان هیأت علمی در مراکز آموزشی درمانی حسب ضوابط و مقررات دانشگاه بوده و حقوق ، مزایا،کارانه و نظام نوین کارکنان و تکنسین و حق مسئول فنی هیات علمی و غیر هیات علمی بعهده طرف دوم می باشد و هیچگونه مسئولیتی متوجه طرف اول قرارداد نمی باشد.

38- طرف دوم متعهد به ارائه سرویس و تعمیر و نگهداری تجهیزات واحد از طریق شرکتهای تجهیزات پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان می باشد.

39- در صورت بروز اشکال در دستگاه و نیاز به ارتباط با کمپانی سازنده، طرف دوم موظف است در اسرع وقت نسبت به رفع ایراد اقدام نماید.

40- طرف دوم متعهد می گردد در پایان قرارداد کلیه دستگاهها ( دستگاههای موجود و دستگاههایی که طبق قرارداد نصب و راه اندازی گردیده) به همراه کلیه اسناد و مدارک مربوط به دستگاهها طی صورتجلسه ای بصورت صحیح و سالم و کالیبراسیون شده به طرف اول تحویل نماید.

41- طرف دوم متعهد است در صورت خرابی دستگاه ظرف 48 ساعت نسبت به تعمیر دستگاه اقدام نموده به طوریکه حداکثر زمان خرابی هر دستگاه در طول مدت قرار داد از 12 روز در سال تجاوز ننماید و همچنین طرف دوم موظف است در طول خرابی ، کلیه بیماران را با هماهنگی معاونت درمان به مرکز دیگری جهت انجام خدمات اعزام نماید و کلیه هزینه های آن به عهده طرف دوم می باشد.

42- تشکیل پرونده اقدامات انجام شده برای هر بیمار مطابق با استاندارهای مرکز بر عهده طرف دوم می باشد.

43- در صورت تخلف طرف دوم از مفاد قرارداد ، عدم ارائه مفاصا حساب مالیاتی ،تامین اجتماعی و ... مسئولیت جبران خسارات و ضرر و زیان وارده به دانشگاه بر عهده طرف دوم و آقایان ...................... و ......................... مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بعنوان اشخاص حقیقی بصورت تضامنی خواهد بود.

44- اقامتگاه قانونی طرفین وفق ماده 1010 قانون مدنی به شرح صدر قرارداد می باشد و کلیه ابلاغ ها ، مکاتبات و غیره به نشانی مذکور ابلاغ قانونی تلقی می گردد و در صورت تغییر نشانی طرفین متعهد به اعلام اقامتگاه جدید به طرف دیگر خواهد بود ، در غیر اینصورت نشانی مندرج درقرارداد ملاک ابلاغ مکاتبات و اوراق قضائی خواهد بود.

45- پس پایان قرارداد یا در هر زمان که قرارداد به دلایلی خاتمه یابد،طرف دوم متعهد به سرویس(اورهال)کامل دستگاه ها و تجهیزات و تحویل آن به طرف اول است.

46- قرارداد به هیچ عنوان مشمول تعدیل نبوده و طرف دوم حق هرگونه ادعا و اعتراض بعدی و احتمالی در کلیه مراجع قضائی و شبه قضائی از جمله کمیسیون ماده 94 را در این خصوص از خود سلب و ساقط نمود.

47- طرف دوم موظف به رعایت کلیه موارد ایمنی و ملزم به تهیه کلیه لوازم ایمنی و وسایل حفاظت فردی موضوع انجام قرارداد با هماهنگی مسئولین بیمارستان بوده و می بایست در شروع قرارداد نسبت به معرفی یک نفر مسئول ایمنی با دارا بودن تایید صلاحیت از اداره کار و رفاه اجتماعی اقدام نماید،مضافاً بر اینکه طرف دوم مکلف به انجام معاینات دوره ای جهت کلیه پرسنل تحت امر با هماهنگی مسئولین بیمارستان می باشد.

48- بکارگیری نیروها توسط پیمانکار پس از اخذ تاییدیه از هسته گزینش و مراجع ذی ربط خواهد بود.

49- ( تعهد ادامه همکاری) با عنایت به لزوم استمرار ارائه خدمات در مراکز آموزشی درمانی، طرف دوم متعهد می­گردد در صورت عدم شناسایی پیمانکار جدید در پایان این قرارداد، همکاری کامل و  لازم را با کارفرما حداکثر به مدت 3 ماه جهت انجام کلیه­ی امور محوله تا زمان شناسایی و انعقاد قرارداد جدید به انجام رساند و حق هرگونه اعتراض را از خود سلب و ساقط می­نماید.

50- طرف اول در قبال مطالبات نیروی انسانی شرکت در زمینه قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و سایر قوانین و مقررات مربوط در برابر وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سایر مراجع قانونی ذیربط و ذیصلاح مسئولیت ندارد و مسئولیت برعهده پیمانکار می باشد و در صورت ضرورت طرف اول مجاز به کسر مطالبات پرسنل از سهم طرف اول و واریز آن به حساب کارکنان شرکت طرف قرارداد خواهد بود،بدیهی است این امر نافی مسئولیت قانونی طرف دوم نخواهد بود.

51- خرید و تهیه کلیه لوازم مصرفی ،صبحانه،نهار و شام کارکنان بخش موضوع قرارداد بر عهده طرف دوم می باشد و در صورت هماهنگی و موافقت مرکز درمانی پرسنل مذکور می توانند از غذای بیمارستان استفاده نمایند که در اینصورت هزینه غذا از سرجمع پرداختی به طرف دوم کسر خواهد شد.

52- در راستای اجرای ماده ۱۳ قانون مسئولیت مدنی شرکت طرف قرارداد و مشمول ماده ۱۲ قانون مسئولیت مدنی، مکلف است تمام کارگران و کارکنان خود را در مقابل خسارات وارده از ناحیه آنان به اشخاص ثالث بیمه نماید.

ماده پنج :تعهدات موجر

1- موجر مکلف است تمامی دستگاه های موضوع قرارداد را بصورت سالم، کالیبره، آماده به کار و بدون معارض و بدون بدهی به تأمین کنندگان/ تعمیرکنندگان به مستأجر تحویل نماید. همچنین در صورتی که تجهیزات جدیدی به واحد تصویربرداری اضافه گردد طی الحاقیه ای میزان اجاره بها توسط طرفین برای آن تعیین خواهد شد.

2- موجر موظف است که قبلاً کلیه مجوزهای لازم را برای انجام موضوع قرارداد از مراجع قانونی ذیربط دریافت نموده باشد تا انجام موضوع قرارداد با اشکال قانونی مواجه نگردد.

3- موجر موظف است تمامی اقدامات و هماهنگی های لازم جهت ورود و خروج کالاهای مربوط به واحد تصویربرداری به واحدهای ذی ربط ابلاغ نماید.

4- به منظور تبادل اطلاعات و پایش عملکرد، موجر مکلف است دسترسی مستأجر به سیستم HIS بیمارستان فراهم نماید.

5- چنانچه موجر در محل مورد اجاره تخلف از قوانین را مرتکب شود وتخلف وی موجب پلمپ شدن محل اجاره گردد مسئولیت تعطیلی بر عهده موجر خواهد شد.

ماده شش : تضمین انجام تعهدات

  • به منظور تضمین انجام تعهدات طرف قرارداد موظف است به میزان مقرر در آخرین آئین نامه تضمین برای معاملات دولتی تضمین قانونی بسپارد.معادل 10% مبلغ کل قرارداد بعنوان تضمین انجام تعهدات به شماره حساب ............................... بانک مرکزی بنام رد وجوه سپرده دانشگاه علوم پزشکی با شناسه ............................ واریز نماید.ضمانت یاد شده پس از خاتمه کار و تایید ناظر و ارائه مفاصا حساب سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی مسترد خواهد شد.
  • از هر پرداخت به طرف دوم معادل 10% بعنوان ضمانت حسن انجام کار کسر و به شماره حساب ............................ بانک مرکزی بنام رد وجوه سپرده دانشگاه علوم پزشکی با شناسه واریز .................................... نزد کارفرما نگهداری می گردد،که در پایان قرارداد و پس از تسویه کامل حقوق پرسنل تحت امر و ارائه مفاصا حسابهای مربوطه و پس از کسر کسورات قانونی به حساب شرکت واریز و عودت خواهد شد.
  • طرف دوم موظف است نسبت به تودیع ضمانتنامه بانکی معادل ........ برابر قیمت روز دستگاه از بابت تضمین تلف و یا خسارات وارده به دستگاه و تجهیزات متعلقه موضوع قرارداد اقدام نماید .
  • مبلغ وثیقه سالانه همچنین تضمین حسن اجرای تعهدات در ابتدای قرارداد با توجه به قیمت روز دستگاه و اجاره بهاء توسط کارشناسان علوم پزشکی تعیین و طرف دوم مکلف به ایداع آن خواهد بود.

 

 

ماده هفت : شرایط فسخ قرارداد

1- بنا بر مقتضیات امور عمومی به تشخیص طرف اول،قراراداد بصورت یکجانبه و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضائی یا ابلاغ رسمی تا مدت یکماه قبل از زمان قرارداد قابل فسخ از طرف دانشگاه است و طرف دوم حق هرگونه اعتراضی را در اینخصوص از خود سلب و ساقط نمود.

2- در صورتی که اقدامات طرف اول موجب بروز اخلال در خدمت رسانی درمانی به بیماران گردد به تشخیص طرف اول،قراراداد بصورت یکجانبه و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضائی یا ابلاغ رسمی در هر زمان از قرارداد قابل فسخ از طرف دانشگاه است

3- طرف دوم متعهد به رعایت کلیه شروط قرارداد بوده و در صورت تخلف قرارداد طرف اول پس از ارسال دو اخطار کتبی به فاصله یک هفته و عدم توجه توسط طرف دوم ،قرارداد را بصورت یکطرفه فسخ و طرف دوم مسئول پرداخت خسارتهای مربوطه خواهد بود

ماده هشت : حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه ابهام و اختلاف در ارتباط با موضوع این قرارداد و انجام وظایف محوله به هر نحوی، چنانچه طرفین نتوانند آن را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل نمایند در این صورت موضوع اختلاف به کمیسیون موضوع ماده (94)آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه ارجاع تا ظرف مدت شش ماه از تاریخ درخواست هر یک از طرفین رای سازشی صادر نماید و رای صادره از کمیسیون مذکور که صلحا صادر می شود قطعی و نسبت به طرفین لازم الاجرا خواهد بود و رای مذکور از طریق کمیسیون به نشانی طرفین که در این قراردا  درج گردیده است به پیوست نامه اداری ابلاغ خواهد شد.

تبصره 1 : با عنایت به ماده 485 قانون آئین دادرسی مدنی طرفین توافق نمودند رأی صادره از کمیسیون ماده 94 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه  از طریق دفتر دادگاههای عمومی حقوقی ابلاغ و اجراء گردد.بدیهی است ابلاغ رای از هر طریق مانند پست،مکاتبات اداری و ... امکانپذیر می باشد.

تبصره 2 : تعبیر و تفسیر مفاد قرارداد بر عهده دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان می باشد.

ماده نُه : موارد قهری و تعلیق قرارداد

در صورت بروز هرگونه حادثه خارجی غیر منتظره ،غیر قابل پیش بینی ،خارج از اراده طرفین ،غیر قابل مقاومت،وفق مقررات و اصول کلی حقوقی،مسئولیتی در اجرای اصل تعهدات و خسارات ناشی از عدم ایفای تعهد متوجه طرفین نخواهد بود.چنانچه فورس ماژور حداکثر ظرف مدت ................ پایان پذیرد،پس از رفع حادثه خارجی اجرای تعهدات طرفین بر اساس شرایط قرارداد ادامه می یابد و در غیر اینصورت قرارداد منفسخ می شود،مگر اینکه طرفین به نحو دیگری توافق کنند.درصورت ادامه قرارداد مدت زمان فورس ماژور به زمان قرارداد اضافه خواهدشد.

ماده ده :  نشانی طرفین جهت انجام مکاتبات

نشانی طرفین در صدر قرارداد به منطله اقامتگاه قانونی آنان می باشد. لذا مکاتبات رسمی و ارسال مراسلات از طریق نشانی های فوق الذکر در صورت عدم سازش به صورت شرط مستقل از این قرارداد ، توافق گردید

خواهد بود . در صورت تغییر نشانی، طرفین موظفند ظرف مدت 48 ساعت یکدیگر را کتباً مطلع نمایند. در غیر اینصورت کلیه نامه ها ابلاغ شده تلقی و عذر عدم اطلاع پذیرفته نمی باشد و مسئولیت های مالی و قانونی ناشی از عدم اعلام آدرس جدید به موجر به عهده مستاجر است.

 

ماده یازده : نظارت و کنترل

هرگونه بازرسی از سوی وزارت متبوع ، معاونت درمان دانشگاه و ناظر بیمارستان و امتیاز بندی بر اساس چک لیست ها و بسته های خدمتی تحویلی بر اساس کلیه مقررات مربوطه مورد تایید و قبول طرف دوم است. ضمنا طرف دوم متعهد می گردد در بازدید های دوره ای از سوی دانشگاه ترتیبی اتخاذ نماید تا درجه ارزشیابی حداقل معادل با ارزشیابی بیمارستان را کسب نماید.

ماده دوازده: کسورات قانونی

در صورتیکه بر اساس گزارش کتبی ناظر ،طرف قرارداد در اجرای تعهدات خود از نظر کمی و کیفی کوتاهی و قصور داشته باشد :

  • در مرحله اول تا 5% جریمه از مبلغ صورت وضعیت ماهیانه طرف دوم کسر می شود.
  •  در مرحله دوم از 5% تا 10% جریمه از مبلغ صورت وضعیت ماهیانه طرف دوم کسر می شود.
  • در مرحله سوم از 10% تا 15% جریمه از مبلغ صورت وضعیت ماهیانه طرف دوم کسر می شود.
  • در مرحله چهارم دانشگاه می تواند قرارداد را بصورت یکجانبه بدون مراجعه به مراجع قضائی و حل اختلاف فسخ نموده و کلیه تضمینات ضبط و خسارت وارده را از مطالبات شرکت استیفاء نماید.لیکن چنانچه مطالبات شرکت قادر به استهلاک تامین خسارات و بدهی ها نگردد ،موضوع در کمیسیون ماده 94 آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه مطرح و تصمیم مرجع مذکور برای طرفیت قطعی و لازم الاجرا می باشد.

ماده سیزده : نسخ قرارداد

این قرارداد مشمول احکام پیش بینی شده در قانون مدنی و قانون مالک و مستاجر مصوب سال 1376 و مقررات جاری وزارت بهداشت در ............. ماده و ....... تبصره و ....... نسخه تهیه و تنظیم شده است که پس از امضای طرفین قرارداد هر نسخه حکم واحد داشته و طرفین مفاد آن را قطعی و لازم الاتباع می دانند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی