فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

فقه و حقوق اسلامی-حقوق خصوصی

دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

نویسندگان

ریاست محترم محاکم عمومی حقوقی  دادگستری شهرستان تهران

سلام علیکم

احتراماً ، باستحضار می رساند با توجه واریز حقوق کلیه ی کارکنان ........................... از خزانه و بصورت چک کلی و هماهنگ کشوری از طریق بانک ............. به شماره شبای کارکنان ...................، مبلغ ...................................ریال حقوق یکی از کارکنان ..............بصورت اشتباه به شماره شبای .................................. ، بنام خوانده دعوی ....................... دارای کدملی : ................................، واریز گردیده است ،که با توجه به پیگیری های بعمل آمده مشارالیه از هرگونه همکاری و عودت مبلغ مذکور استنکاف می نماید .لذا؛با عنایت به محقق شدن شرایط ایفای ناروا شامل ناروائی پرداخت و اشتباه در پرداخت و همچنین تسلط خوانده دعوی بر وجوه واریزی و ذکر این نکته که هیچ گونه رابطه مالی و دینی فی مابین ..................و خوانده دعوی وجود نداشته و ندارد و با توجه به ماده 265 قانون مدنی که مقرر می دارد :هرکس مالی به دیگری بدهد ظاهر در عدم تبرع است و اگر کسی چیزی به دیگری بدهد بدون اینکه مقروض آن چیز باشد می تواند استرداد کند، و به استناد مواد 301 و 303 ق.م کسی که عمداً یا اشتباهاً چیزی را مستحق نبوده دریافت کند ، ملزم است آن را به مالک آن تسلیم و ضامن عین و منافع آن است.

علی هذا؛با عنایت به مراتب اشعاری فوق الذکر و مستنداً به مواد قانونی 265-301-303قانون مدنی و نیز مواد 515 و 519 قانون آئین دادرسی مدنی و با توجه به اصل عدم مدیونیت (یا اصل برائت) و امکان بازیافت وجه و مال از سوی تادیه کننده و همچنین استیلاء خوانده بر مبلغ معنونه ، تقاضای صدور حکم دائر بر محکومیت خوانده به استرداد مبلغ ........................... ریال بابت اصل خواسته با احتساب هزینه های دادرسی و خسارات تاخیر تادیه از زمان استیلاء لغایت اجرای حکم مورد استدعاست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی